• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Jak spát v horkých nocích lépe?

Horké letní noci mohou být rušivým elementem našeho spánku. Pouze lehká deka či odkryté tělo často nestačí k tomu, abychom při horkých nocích měli kvalitní a hluboký spánek. Proto bych vám ráda dala několik následujících tipů, jak spát v horkém létě lépe:

- V horkém dni pijte dostatečně v průběhu dne. Dohánění pitného režimu v pozdních večerních hodinách, zatíží ledviny, které vás v průběhu noci budou budit.

- Večeře v horkých dnech by měly být lehké, lehce stravitelné. Nejvhodnější je jíst 2 - 3 hodiny před spánkem. Ideální pokrm je letní zeleninová polévka, či zeleninovo - obilné rizoto.

- Není vhodné hladovět a jít spát bez večeře. Během noci klesne cukr natolik, že nízká hladina krevního cukru by vás mohla ze spaní probudit.

- Vápník a hořčík mohou zlepšit kvalitu spánku. Proto se určitě vyplatí do večerního jídelníčku zahrnout zelenou zeleninu, celozrnné produkty, ořechy a určitě minerální vodu.

- Dokonce spánek podporuje bílkovinná stavební jednotka Tryptofan, který se nachází v mléčných výrobcích a vejcích. Právě léto je velmi vhodné období pro konzumaci mléčných výrobků, protože  mají chladící účinek. Z vhodných zdravých letních pokrmů s mléčným výrobkem jsou to např. tzatziki, mozarella s rajčaty nebo řecký salát s balkánským sýrem.

- V horkých dnech se vyvarujte pití kofeinových nápojů nejlépe 4 hodiny před spaním.

- Ani konzumace většího množství alkoholu v horké letní noci vám nezaručí kvalitní spánek. Alkohol může rovněž přispět ke snížení hladiny krevního cukru, který neumožní hluboký spánek a tudíž regenerace v průběhu noci neprobíhá.

Spánek je důležitý nejen pro tělo a mysl, ale současně také pro štíhlou linii.

Vědecké výzkumy potvrdily souvislost mezi nedostatkem spánku a nadváhou.