• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Grilovaní nemusí být nezdravé když....!

Léto a grilování k sobě neodmyslitelně patří. Letní vaření je krásné hlavně tím, že připravujeme pokrmy venku v přírodě  na grilu či ve woku. Právě v letní období využijme velikou nabídku čerstvých regionálních potravin, které si můžeme snadno, rychle a velmi chutně tepelně upravit třeba na grilu.Ale i při grilování bychom měli znát několik zásad, aby náš pokrm byl jak dobrý, tak i zdravý. Proto si vyjmenujme několik velmi důležitých pravidel při grilování.

 

Zásady zdravého grilování:

1. Při grilování na otevřeném ohni nesmí olej kapat do ohně z důvodů vzniku nebezpečných rakovinotvorných benzpyrénů, které se v podobě kouře dostávají zpět do grilovaného masa. Kapání olejů a tuků z masa do ohně je  možné zabránit používáním alobalu nebo alobalových grilovacích vaniček.

2. Spálená místa na ogrilovaném kusu raději okrájejte, obsahují totiž  nebezpečně vysoké procento volných radikálů, původců rakovinného bujení.

3. Nekupujte hotová marinovaná masa. Ztrácíte tím kontrolu nad druhem použitých olejů a grilovacího koření. A také použité maso na marinování nemusí být zrovna nejčerstvější !

4. Marinujte doma a kvalitně s použitím olivového oleje extra panenského, sojové omáčky Tamari, čerstvých bylinek a čistého koření bez glutamáto- vých solí a ztužených tuků. Vedle Tamari omáčky používejte na solení kvalitní nerafinovanou mořskou nebo himalájskou růžovou sůl.

5. Grilovací omáčky z márketů nejsou určitě to pravé pro vysoký obsah  průmyslově upravené tučné majonézy, syntetických dochucovadel,  cukrů, škrobů, konzervantů a v neposlední řadě i ztužených tuků . Vsaďte na domácí grilovací omáčky  poctivě připravené ze základních zdravých surovin. Těmi je např. BIO zakysaná smetana bez přidaných škrobů, bílý BIO jogurt nejlépe s bifidoflorou, čerstvý barevný pepř z mlýnku, olivový extra panenký olej, čerstvé bylinky a letní zelnina.

6. Jestliže grilujete červené maso, konzumujte k němu hojně rajčata, česnek a kvalitní dijonské hořčice. Umožníte tím kvalitní travení bez tvorby.

7. Dejte přednost grilování drůbežího masa bez růstových hormonů a sladkovodních ryb a tofu.

8. Ze zeleniny grilujte cuketu, lilek, papriku či brambory. Na grilu jsou hned hotové, zachovávají si spoustu důležitých živin a výborně chutnají.

 No a pak že je grilování nezdravé !