• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Rostlinnou výživou s trochou sluníčka zatočíme s osteoporózou......!

Že se vás tato nemoc netýká ? Já bych si nebyla tak jistá. Pojdmě se podívat na váš jídelníček. Že je v něm spousty masa a mléčných výrobků ? Že při tak velké konzumaci potravin s vápníkem vám osteoporóza nehrozí ? Omyl, s tímto jídelníčkem vám hrozí URČITĚ !

 

Mléko vás od osteoporózy nezachrání !

Reklama přece říká, že mléko a mléčné výrobky jsou základem pro naše zdravé kosti. Bohužel nadměrná konzumace mléčných výrobků vede k překyselení organismu, což znemožňuje zabudování vápníku do našich kostí.

 

Existuje tolik vhodných potravin s vysokým obsahem vápníku !

Kde je najdete ? No přece v rostlinném světě ! A jejich dokonce spousta !

  • - soja
  • - sezam, mák
  • - luštěniny
  • - slunečnicová semínka
  • - amarant
  • - tofu
  • - brokolice
  • - zelí
  • - fenykl
  • - petržel
  • - pažitka
  • - pórek
  • - meruňky
  • - bobulové ovoce
  • - mandle
  • - lískové oříšky
  • - vlašské ořechy

Jak vidíte, bez mléka to jde také !!!

 

K zabudování rostlinného vápníku potřebujeme slunce !

Ano, sluneční paprsky jsou zdrojem vitamínu D, bez jehož pomoci nedochází k zabudování vápníku do kostí.  Proto doporučuji alespoň 3 x týdně 15 - 20 min. pobyt ve volné přírodě na sluníčku s odkrytým obličejem nebo pažemi. Odpovídající množství vitamínu D získat ze stravy je téměř nemožné. Na týdenní spotřebu by nám nestačily ani 2 kg tučné ryby. Vitamín D se ukládá v našem těle do zásob a velmi krátké pobyty na sluníčku nám pomohou tyto zásoby vytvořit. Tímto vás určitě nenabádám k nadměrnému opalování, naopak. I pod mrakem dopadá na naši kůži dostatek slunečních paprsků pro tvorbu vitamínu D.

 

Pozor na potraviny s vysokým obsahem fosforu!

Věděli jste, že i vysoká konzumace potravin obsahujících fosfor vás může připravit o tolik potřebný vápník. Jste milovníci FAST FOODU? Potom vysoké konzumaci fosforu určitě neujdete. Ten je totiž v plechovkách s pivem, kolou, energetickými nápoji, v uzeninách a tavených sýrech .

 

Pozor na vysokou konzumaci masa!

Ani velké množství masa nám nepomáhá udržet silné a zdravé kosti.

Maso, stejně jako mléčné produkty patří do říše živočišných bílkovin a ty, jak je známo, silně okyselují naše vnitřní pH. Což následně vede k vyplavování přijatého vápníku. Tedy i maso musíme konzumovat  střídmě !!!

 

Pozor na vysokou konzumaci soli!

I nadměrná konzumace soli přispívá k vyplavování vápníku. Zde opět platí střídmé užívání. Vhodné  je při přípravě pokrmů používat soli nerafinované s vysokým obsahem minerálů, např. růžovou himalájskou sůl.

 

Alkohol, káva a hladovění

Alkohol ve vyšší konzumaci zatěžuje nejen játra, ale také přispívá k lámavosti kostí.

U pití kávy bychom měli zůstat max. u 3 - 4 šálků za den !

A hladověním se propracujeme nejen k JO-JO efektu ale také ke špatné kvalitě kostí.

 

Nezapomeňte, že střídmost a vyváženost ve vašem jídelníčku je základem   zdraví a kvalitních kostí !