• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Poklady v detoxikační kuchyni

Současný způsob života velmi zatěžuje náš organismus a vyvádí ho z jeho přirozené rovnováhy s kterou jsme přišli na svět. Největšími rizikovými faktrory pro naše zdraví jsou stres, špatná životospráva, kouření, akohol, medikamenty nedostatek pohybu a kyslíku.

Pravidelná očista organismu cílenými detoxikačními potravinami neblahé důsledky našeho nezdravého životního stylu zmírňuje.

Některé potraviny mají velmi pozitivní zdravotní a čistící účinky. Stačí je jen pravidelně zařazovat do našeho jídlníčku. Pojdmě se na některé z nich podívat.

 

Zázvor:

Je to kořen, který je vhodný používat hlavně v čerstvém stavu, např.

v nastrouhané formě ho můžeme přidávat do pokrmů. Je odolný i proti vysokým teplotám. Obsahuje velké množství éterických olejů a hořčin. Dále obsahuje Gingerol podobný svým chemickým složením Aspirinu. Ředí krev a posiluje žaludek. Má antibakteriální a silné protizánětlivé účinky.

 

Kurkuma:

Je to také kořen, ale u nás se dostane hlavně ve formě sušené jako oranžovo - červený prášek. Kurkuma obsahuje látku zvanou Kurkumín, která má léčivé účinky. Čistí krev, působí protizanětlivě . Pomáhá při zažívacích potížích a jaterních onemocněních. Snižuje cholesterol a hladinu cukru v krvi. Působí protinadýmavě a detoxikačně.

 

Česnek:

Obsahuje látku zvanou Allicin, která působí silně antibakteriálně, snižuje cholesterol a krevní tlak. Vylučuje z těla těžké kovy, posiluje imunitu a blokuje růst nádoru.

 

Olivy:

Obsahují vysoce cenné mastné kyseliny, vitamíny A,B1,B2,B6, kyselinu folátovou, vitamín C a E, minerály draslík, hořčík, vápník, fosfor. Olivový olej podporuje správnou činnost žlučníku a snižuje chlesterol.

 

Bílá a černá ředkev:

Velmi účinně odhleňuje a detoxikuje. Podporuje žlučník, zažívání a kvalitní látkovou výměnu. Obsahuje vitamin C, minerály a enzymy.

 

Avocado:

Je bohaté na nenasycené mastné kyseliny, draslík, vápník, železo  a obsahuje silný antioxidant vitamín E.

 

Rukola:

Jde o listovou zeleninu s hořkou chutí, díky které velmi pozitivně ovlivňuje zažívací činnost. Je známá  vysokým obsahem vitamínu C, vápníku, draslíku, zinku a jodu a beta - karotenu, který společně s vitamínem C je silný antioxidant.

 

Čekankový puk:

Vynikající zelenina s nahořklou chutí. Aktivuje  játra a žlučník, silně detoxikuje. Pomáhá při odvodňování organismu.

 

Hlíva ústřičná:

Houba, která je u nás běžně k dostání. Silně posiluje imunitu a je velmi vhodná pro diabetiky. Je bohatá na esenciální aminokyseliny. Je to účinná prevence proti arterioskleroze, srdečním a oběhovým chorobách, vysokému tlaku, dně. Má velmi silné detoxikační schopnosti.

 

Naklíčená semena:

Dobrý výběr naklíčených semen dnes nabízejí markety, např, naklíčená čočka, mungo, řeřicha, naklíčená semena ředkvičky nebo brokolice. Obsahují velké množství enzymů, esenciálních aminokyselin. Obsahují stonásobně vyšší dávku vitamínu C než citrusové plody.

 

Řasy:

Jsou přímo minerálovou bombou. Obsahují až 41 minerálů, především vápník.

Díky speciálním kyselinám mají silně detoxikační účinek při vylučování těžkých kovů z těla. Z mořských řas je velmi vhodná pro kuchyňské využití do polévek, salátů či koktejlů řasa Wakame. Ze sladkovodních pilukových variant je velmi vhodná jako potravinový doplněk BIO Chlorella nebo BIO Spirulina.

 

Miso:

Je dochucovací pasta vyrobená ze sojových bobů. Vedle vysokého podílu aminokyselin, obsahuje živé bakterie ( probiotika ) pro zdravou střevní mikrofloru. Kromě toho obsahuje také vitamín B12, který se většinou vyskytuje pouze v živočišných produktech. Působí bazicky, podporuje trávení a imunitu a má silné detoxikační účinky. Miso pastu je vhodné přidávat do polévek ke konci přípravy. Polévku velmi kvalitně ochutí. Chuť je podobná bujonu.

 

Kustovnice čínská:

Nazývaná také jako bobule GOJI. Červené malé tobolky můžeme přidávat do ovocných kompotů, obilných kaší, koktejlů a dokonce i polévek. Nebo je můžeme zobat jako sušené ovoce. Jsou ceněny hlavně pro vysoký obsah aminokyselin, podporují krvetvorbu, posilují ledviny a játra. Mají silný anti-aging-efekt. Regulují hladinu krevního cukru  a snižují krevní tlak.

 

Tolik zdraví se skrývá v uvedených potravinách. Byla by veliká škoda, tyto tak důležité potraviny přehlížet ! Stačí si jen na ně zvyknout  a naučit se s nimi v kuchyni pracovat. Nebojte se experimentovat, protože příprava pokrmů je jeden veliký experiment.  Všechny tyto kulinářské pokusy by měly mít 2 věci společné a to výbornou chuť a pozitivní zdravotní účinek.