• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg


Ztužené tuky vedou k depresím

Nové studie ukazují čím dál více, jak ztužené tuky jsou pro naše zdraví nebezpečné. Transferové neboli ztužené tuky vznikají z nenasycených olejů zahřátím do vysokých teplot ( tzv. proces hydrogenace ). Tento proces zahřívání je podobný např. procesu při fritování, kdy se rostlinné oleje přepalují do vysokých teplot za vzniku transferových tuků. Proto jsou také fritované pokrmy tak nezdravé !

 

Jak naše tělo ztužené tuky přijímá ?

Naše tělo při konzumaci ztužených tuků nedokáže tyto tuky v prvotní fázi odlišit od zdravých esenciálních tuků získavaných např. z ořechů, semen a ryb.

Ztužené tuky zabudovává do každé jednotlivé buňky, kde narušují její základní funkce. Proto jsou také ztužené tuky spojovány s různými zdravotními potížemi. Díky přítomnosti v každé buňce těla jsou základní bází pro špatně fungující metabolismus. Vedle depresí, mohou způsobovat srdeční infarkt, mozkovou mrtvici nebo Diabetes typu II.

 

Jak ztužené tuky z naší stravy eliminovat ?

1. Fritované pokrmy konzumovat nejméně jak to jen jde.  Občas vyzkoušet šetrné smažení na pánvi za teploty do 160 st. Na smažení použít např.olivový olej extra panenský nebo řepkový lis. za studena či kokosový neztužený tuk, vyjímečně je možné i domácí sádlo.

2. Vyloučit všechny produkty, které ztužené tuky obsahují - sušenky, sladké pečivo, rostlinná másla. Vyplatí se při nákupu číst etikety na potravinách

Výživa proti depresím

Přísloví „ ve zdravém těle zdravý duch “ je velmi pravdivé, jelikož psychika úzce souvisí s naším zdravotním stavem. Jestliže naše tělo zásobujeme všemi důležitými živinami neprofitují jenom naše orgány, ale také centrální nervový systém. Základní výživou pro něj jsou právě esenciální omega - 3 oleje, antistresové vitamíny B1 - B6 a v neposlední řadě také lecitin.

Proto dbejme , aby se v naší stravě hojně vyskytovaly celozrnné obilniny, které jsou velikým zdrojem antistresových vitamínů. Dále pak dostatek semínek hlavně lněných a dyňových, omega - 3 oleje a tučné ryby.Deficit omega - 3 z ryb je samozřejmě možný doplnit zdravým potravinovým doplňkem v podobě želatinové kapsle.

 

Využijte tento jednoduchý návod a pečujte o zdravou psychiku. Všechny negativní životní situace budete zvládat daleko snadněji . V životě není nic hroznějšího, než se utápět v depresích. A proto nedejte vašemu tělu příležitost vás do tohoto stavu uvést.