• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Kdo nesnídá - nezhubne !

Nestíháte po ránu snídat nebo dokonce nemáte chuť na snídani ?

Asi nepříkládáte snídani takovou důležitost, kterou pro naše tělo a celý metabolismus má. Jedna špatná zpráva hned na úvod. Jestliže se nenasnídate do dvou hodin po probuzení , rozběhnou se metabolické mechanismy, které nedovolí vašemu tělu v průběhu dne dobře spalovat.


Hladovění po ránu zablokuje spalování

Pojdˇme se z blízka podívat na tento mechanismus.V případě, že ráno nesnídáte

( už z jakéhokoliv důvodu ) startujete v těle následující reakci. Vaše tělo potřebuje po ránu energii ze stravy. Jestliže ji nedostane , způsobíte tělu stres. Na stresovou reakci tělo reaguje vyloučením stresového hormonu, a ten dává signál svalovým buňkám pro přeměnu glykogenu na glukózu, která se v zápětí uvolňuje do krve. Tedy jednoduše řečeno energii, kterou nedodáte vy, si tělo vezme ze zásob. Možná nezasvěcený člověk do fungování metabolismu by tuto reakci přivítal. My si ale vysvětlíme, že taková výhoda to zase není. V momentě kdy se nám díky stresovému hormonu uvolní  cukr do krve, spustí se inzulínová reakce. Díky inzulínu dojde záhy k poklesu hladiny krevního cukru, ale bohužel přebytečný inzulín v krevním oběhu zůstává a tento hormon negativně ovlivňuje proces spalování. Takže díky následně vyloučenému inzulínu jako reakce na uvolněný cukr,  se nám od rána nastaví špatné spalování a hladina krevního cukru tímto začne kolísat.


Kolísavá hladina krevního cukru je cesta k nadváze

Pokračujme s výkladem dále.  Jestliže jste si nenasnídáním rozkmitali hladinu krevního cukru, můžete počítat s tím, že vás tato nestabilní křivka bude provázet celý den. Co z toho plyne prakticky. Rozkmitaná křivka hladiny krevního cukru bude v průběhu dne dosahovat maxima a minima. Maximum

znamená pro vaše tělo přebytek inzulinu a zablokové spalování . Minimum pociťujete většinou extrémní chuti na sladké a vlčím hladem, který se také často dostavuje při dlouhých stravovacích pauzách. Večerní luxování lednice je potom výsledek špatně nastaveného stavovacího režimu v průběhu dne.


Pozor na kofejnové nápoje místo snídaně

Další důležitá informace pro ty, kteří místo snídaně pijí kávu, nebo černý čaj či zelený čaj nebo dokonce na lačno kouří . Kofejn, tejn či nikotin jsou pro organismus látky vyvolávající na lačno stresovou reakci. Ta spustí stejný mechanismus jako jsme si popisovali u hladovění. Takže po ránu káva a cigareta je zaručená cesta k nadváze.

Zákadem štíhlé linie je vyvážená a pravidelná snídaně

Ten z vás, kdo  po ránu snídá, umožňuje metabolismu v půběhu dne správně fungovat. Ale to pouze za předpokladu, že snídá vyváženě. Co je to vlastně vyvážená snídaně ? Snídaně by se měla skládat z pomalých uhlohydrátů a bílkovin, nejlépe rostlinného původu a dále z ovoce či zeleniny.


Tip na zdravé snídaně

Zdravá snídaně je ta, která obsahuje spousty důležitých živin a současně nastavuje dobře hladinu krevního cukru. Ta vám zaručí v průběhu dne kvalitní spalování. Jedna z nejoblíbeňejších snídaní, kterou doporučuji svým klientům je ovocno - obilná snídaně se semínky a ořechy. Důležité je, aby poměr ovocného kompotu s vločkami byl v misce  stejný , jako je množství  semínek  a oříšků. Tedy půl mističky zaplnit teplým ovocným kompotem s vločkami a druhou půlku semínky a ořechy ( nejlépe přes noc namočenými ). Tyto dvě vrsty promíchat a konzumovat.

Jestliže nepatříte k milovníkům sladkých snídaní doporučuji např. celozrnný žitný chléb s luštěninovou pomazánkou a zelninou.

Pro ty, kteří mají rádi vejce, je možná alternativa volského oka na celozrnném pečivu s křupavou zeleninou např. ředkvičkami nebo kedlubnou.

Ideálním ranním nápojem je obilná káva ze žita, ječmene a čekanky .


Poslední rada na závěr. Naše tělo je absolutně dokonalý přístroj a čím kvalitněji ho vedeme, tím kvalitněji funguje. Tělo nelze ošidit. Jakákoliv chyba, které se na něm dopouštíme, vždy brzy vyplave na povrch a většinou s neblahými následky. Takže nezapomeňte, že prvním správným krokem do nového dne, je vždy zdravá snídaně !!!