• images/stories/diashow2/DSC01267.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC012762.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01287.jpg
  • images/stories/diashow2/DSC01289.jpg
  • images/stories/diashow2/dia21.jpg
  • images/stories/diashow2/dia22.jpg
  • images/stories/diashow2/dia23.jpg
JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval
  • images/stories/diashow/dia1.jpg
  • images/stories/diashow/dia2.jpg
  • images/stories/diashow/dia3.jpg
  • images/stories/diashow/dia4.jpg
  • images/stories/diashow/dia5.jpg
  • images/stories/diashow/dia6.jpg
  • images/stories/diashow/dia7.jpg

Vyvážená strava - pomoc při překyselení

     

Vypadá váš jídelníček a životní styl následovně ?    

  • - vaše zdroje bílkovin jsou výhradně  maso, uzeniny, sýry, mléko, mléčné  produkty, ryby a vejce
  • - denně konzumujete produkty z bílé mouky a bílého cukru
  • - ovoce a zelenina je jen občas
  • - bylinky a klíčky chybí
  • - nepravidelnost v jídle
  • - jíte často pod stresem a málo stravu rozkousáváte
  • - na procházky a sport není čas
  • - dopujete se práškami
  • - občas někdy připojíte alkohol
  • - ze stresových situací nevycházíte
  • - často se v noci budíte

Jestliže jsou vaše zvyklosti totožné s výše uvedenými, tak vás  mohu ujistit, že vaše tělo trpí silným překyselením.

Latentní překyselení se stalo civilizační chorobou
Základem zdraví je vyvážený poměr kyselin a zásad v těle. Tento poměr měříme hodnotami pH.  Konstantní tedy vyvážený stav kyselin a zásad je důležitý pro kvalitní půběh všech biochemických a enzymatických reakcí
v těle. Např. naše kosti jsou důležitou zásobárnou bází. V případě převahy kyselinotvorných potravin, uvolňují naše kosti nasbírané minerály pro neutralizaci velkeho množství kyselin. Tato reakce těla se snaží udržet jakousi přirozenou rovnováhu kyselin a zásad. Bohužel nic nejde do nekonečna. A jestliže naše strava je zdrojem neustálého příjmu kyselinotvorných potravin, naše zásoby minerálů v kostech velice rychle začnou mizet. Výsledkem je velmi rozšířené onemocnění  OSTEOPORÓZA. Samozřejmě nerovnováha neovlivňuje negativně jenom naše kosti. Např. v tlustém střevě je vyvážené a standartní pH velmi důležité pro udržení správného počtu střevní mikroflory, která se stará o kvalitu našeho imunitního systému. Při oslabení střevní mikroflory náchylnost k infekcím rapidně stoupá. Velmi kyselé vnitřní pH je přímo ideálním prostředím pro rozvoj NÁDOROVÉHO ONEMOCNĚNÍ.

Jak kyselí jsme doopravdy?
Jedna z nejjednodušších metod je měření pH moči lakmusovými papírky během několika dní. Papírky jsou k dostání v lékárnách a obsahují indikátor, který se močí zbarví nebo zůstane bez barené změny. Nezbarvení proužku signalizuje na silné překyselení organismu. Zbarvení proužku do zelenomodra ukazuje na basické pH. Měřte si hodnoty pH moči několikrát denně a několik dní po sobě.
Jenom tak se vám podaří získat ideální obraz o vašem poměru kyselin a zásad
v těle. Ranní moč bývá kyselejší v důsledků detoxikační činnosti orgánů přes noc. V průběhu dne v závislosti na stravě by mělo pH stoupat.

Ideální hodnoty pH moči v průběhu dne:

  • - před snídaní             5,5 - 7,0
  • - po snídani                7,5
  • - před obědem            7,0 - 7,5
  • - po obědě                  7,5 - 8,5
  • - před večeří               7,0 - 8,0
  • - po večeři                  6,8 - 7,0
  • - těsně před spaním    pod  6,0


Jak můžeme překyselení zabránit  ?

  • - pomalu a s požitkem jíst
  • - součástí každého jídla,  by měla být zelenina nebo ovoce
  • - dostatečný pitný režim
  • - nejíst pozdě večer
  • - něco sladkého jako občasná odměna ( méně je více )
  • - místo produktů z bílé mouky konzumovat celozrnné obilniny a celozrnné
  • pečivo ( vločky, pohanka, jáhly, quinoa, kuskus, bulgur, zelené zrno,
  • celozrnná rýže, polenta )
  • - k živočišné bílkovině jíst vždy min. 2 pěsti zeleniny
  • - vedle živočišné bílkoviny často konzumovat rostlinné varianty bílkovin
  • ( tofu, luštěniny, semena a ořechy )
  • - používat hojně omega - 3 oleje řepkový, sezamový, lněný, ořechový, dyňový
  • a omega - 6 olivový olej
  • - při přípravě pokrmů používat hojně bylinky a koření
  • - často konzumovat houby ( hlíva ústřičná, žampiony, lesní houby )
  • - pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu
  • - alkohol vyjímečně
  • - nekouřit !!!


Nezapomeňte jedno sousto 30 - 40x  pokoustat před tím než je polknete. Možná na poprvé se vám to nepodaří, ale s trochou snahy to bude lepší a lepší. Uvidíte sami, že dobře poukousaná strava podporuje kvalitní zažívání a přináší jedinečný chuťový zážitek. Hodně zdaru v boji proti kyselinám!